amer1!!

amer1!!



Foto saya
Aku budak skulah rendah.. huhu prasan je tue.. tak caye?? cube korang tanye ape itu cinta?? jwpan aku urmm satu belon bentuk hati yg berisi air.. haha..aku ske ape sje yg meng-epykn diri aku... xkire ngumpat owg ker, kianat ke,mncuri ker.. pape sje yg bley buat aku ase bebas.. tapi contoh2 tu aku ckp je.. takkan buat pon.huhu.. stiap ari aku bangun pg ngadap cermin aku tringat david beckham.. korang tau tak knapa?? aku tak kate pon aku cam beliau tapi hard to say ar,,,heheh. ramai orang emang tak puas ati ngan aku! diorang kate aku ni ade pnyakit sebab aku terlalu baek.. aku taktau nak buat camner... sebab ianye dari aku lahir dah emang gitu.. sejak azali... mungkin dah kturunan kowt. huhu.

fooollower

Khamis, 10 Jun 2010

AJAL KERETA KANCIL..

Citer ni dah lame berlaku tapi aku baru nak letak citer ni kat blog ni coz nak bagi problem ni reda dlu.. problem tu plak tak melibatkan korang tetapihal yang bkaitan JPJ,polis n juge family..So kena ambek cakna dalam menyebarkan citer ini.aku nak citer kat korang tak selesa sebab tu aku buat short story agar mudah tuk korang memahami. ok?
CHAPTER 1
Tersebut alkisah beberapa sahabat yang tak brape karib ingin ke kawasan perlancongan untuk menjalankan aktiviti riadah. hal ini berlaku di Los Angeles(bukan nama sebenar)Para sahabat ini yang bergerak dalam kelompok 5,6 orang kowt,baru lepasan student smk tutt.. alar,biasa la kan remaja enjoy sini sana lepas abes form 5 n tunggu result exam..kesah semasa aktiviti riadah diorang memang tak perlu di sensasikan sebab takder problem pun sal tu. yang menjadi lakaran sejarahnye ialah semase diowang dalam perjalanan nak balik.pemandu yang berhemah ini yang bernamaQifa (Bukan nama sebenar),lelaki,ingin membawa kereta seperti memandu dalam perlumbaan rally.dalam memandu melepasi batu ke batu,meter ke kilometer per saat, tanpa diduga,kereta mula bergerak ke posisi yang tidak diingini. keadaan kereta yang dipandu seperti pelagak ngeri memang betul2 blaku dalam keadaan mengerikan.pemandu dan para penumpang yang laen di dalam kereta tersebut yang juge merupakan para sahabat tidak lagi berasa cemas tetapi sudah memikirkan ajal maut yang bakal diowang akan hadapi.. ader yang menjerit, "tolong!!!","mak!!" dan ader juga yang mengucap sebanyak yang mampu. ini berlaku kerana kecekapan pemandu, keadaan jalan raya yang lembab dan licin, dan Tuhan yang ingin memberikan satu pengajaran. keadaan mereka ketika itu nun jauh berbeza semase diowang duk enjoy santai riadah. kereta mule berpusing menyebabkan atap kereta mencium tanah.. cermin tidak lagi retak tetapi terus pecah. enjin tidak lagi kelihatan normal.keadaan bumper depan tidak lagi merupai sebuah kenderaan tetapi berwajahkan belakang kuali. sungguh memilukan apabila keadaan itu tidak berakhir lagi, kereta terusmenjunam ke bawah bukit yang cume tinggi beberapa meter..
cHAPTER 2
Sungguh bernasib baik para sahabat ini kerana tuhan tidak lagi ingin mencabut nyawa dari jasad mereka. Juga kemalangan ini tidak melibatkan pemandu laen. Tuhan ingin memberikan pengajaran kepada mereka dan memberikan satu lagi peluang..sebarang kebakaran langsong tidak berlaku. kecederaan juga cume ringan2 sahaja. lewat malam kereta mula ditarik,. dan para sahabat ini balek dalam keadaan yang insaf,menyesal tak sudah. macam biasa kena blebel oleh parent diorang.tapi diorang tak buat hal pun,kne blebel jugak.hakhak tapi tak tau lar diowang sedar ke tak lagi. so moral value citer ni,korang jangan la terlebih enjoy sampai lupa diri,maruah, dunia dan yang penting,Allah S.W.T. syaitan tak pernah putus asa menyesatkan umat manusia. itu la pasal akidah n keimanan anda kena kuat dan kukuh agar perjalanan anda ke syurga dijamin kelak oleh tabung suci pahala anda. Jadi,marilah kita fikirkan dan renungkan sama2 akan hal ini.. Insyaallah dosa yang dmurkai oleh Allah yang pernah kita lakukan diampunkan olehNya.. Amin Ya Rabbal Alamin.
----TAMAT--------*cerita ini hanya untuk pengajaran,jika para mangsa tersinggung,terasa,maafkan la yerk.. hehe...

2 ulasan: