amer1!!

amer1!!



Foto saya
Aku budak skulah rendah.. huhu prasan je tue.. tak caye?? cube korang tanye ape itu cinta?? jwpan aku urmm satu belon bentuk hati yg berisi air.. haha..aku ske ape sje yg meng-epykn diri aku... xkire ngumpat owg ker, kianat ke,mncuri ker.. pape sje yg bley buat aku ase bebas.. tapi contoh2 tu aku ckp je.. takkan buat pon.huhu.. stiap ari aku bangun pg ngadap cermin aku tringat david beckham.. korang tau tak knapa?? aku tak kate pon aku cam beliau tapi hard to say ar,,,heheh. ramai orang emang tak puas ati ngan aku! diorang kate aku ni ade pnyakit sebab aku terlalu baek.. aku taktau nak buat camner... sebab ianye dari aku lahir dah emang gitu.. sejak azali... mungkin dah kturunan kowt. huhu.

fooollower

Rabu, 16 Jun 2010

TAEKWONDO N AKU (kenangan)hakhak

Aku darjah 5 lepas dah berkhatan aku start masuk Persatuan Taekwondo Terengganu iaitu sukan mempertahankan diri n bla bla bla. Ikut abang n kakak masuk sebenarnye.. memang msuk memain sje2 ske2. mula2 memang takder minat mane pun taekwondo ni.masa white belt memang tak best. dihina low class la,macam2 lagi. naek darjah 6 dah naek kowt green belt tapi mase tu tahun nak UPSR so banyak gak la tinggal class petang taekwondo nie. ader skali tu berbulan2 tak pergi malas punyer pasal. satu sebab lagi,kakak dah mula abes form 5 so tak join lar lagi taekwondo. jadi takder semangat mane.. Dah naek menengah rendah form 1 baru la ader minat nak aktif lam sukan ni. Nak kumpul sijil punyer pasal gak.form 1 sampai form 3 memang banyak la gredding n masuk tournament. hampehnye satu pingat tak dapat tapi yang bestnye join bawah kelab World Taekwondo Federation (WTF) ni, iaitu bawah Sir Solehuddin. Banyak join aktiviti menarik seperti jogging kat pantai,aktiviti perkhemahan taekwondo kat tepi pantai sekali setahun. best banyak enjoy dari aktiviti.haha. Bayar yuran bulanan kelab ni lewat2 pun tak marah.haha bahagianye. Kenalan dari sekolah laen juga dapat banyak masa join kelab ni. makwe pun dapat(juz kidding) kalau aku serius dari awal lagi emang aku dah black belt cepat tapi masa form 3 dah naek red belt bersyukur.Masa tu jugak lar mari penyakit nak kumpul otot. entah kenapa
maybe aku tak matang lagi mase tu pahtu terpengaruh dengan citer2 seni pertahankan diri cam citer "Ong-Bak" tu. tau2 la kan body Tony Jaa camner. skang dah besar bagak body aku. apela nak jadi tapi trime je seadenye.(Sebenarnye nak perasan nie,haha) .Stress semase belajar taekwondo ni nak2 masa nak gredding.masa tu la kena ingat "Taegiuk". tak tau? alar macam bunga silat tu. satu movement hiasan dalam seni ni.nak naek black belt lagi pecah otak sebab kena ingat lagi banyak n kena fasih dalam pergerakan entah pape kick sume. tapi aku ambek kelas sains tulen lagi pecah otak nak2 addmath.hahaTakley lawan kan? OK.tapi aku masih bernyawa tu yang penting.Usaha pun penting baru berjaya.tak kata aku seorang yg berjaya. aku pun cam korang slalu berdepan problem tapi sebarang usaha yang kita lakukan pastinya akan menampakkan hasil tak kire sedikit atau banyak skurang-kurangnye kite bersyukur. tu la yang penting. adakah ini yang bermain di kepala anda?? - siapakah saya untuk menasihati? saya cume insan yang lemah yang berusaha melakukan amal makruf,nahi mungkar. nak tau selebihnya,check kat "About me" k.hehe
OK balik ke tajuk asal semula,tak nak citer mane pun sal aku coz tak penting ngan idop korang.. papepun,Sukan ni selain dapat menyihatkan tubuh n mentaliti anda, ianya dapat menambahkan pengalaman anda,ianya bagus juga untuk remaja yang masih bersekolah macam anda la misalnye dalam menyertai aktiviti positif seperti ini iaitu dapat meningkatkan prestasi anda di sekolah dari segi markah kokurikulum disamping menjadi jalan kedua tuk anda melanjutkan pelajaran jika prestasi kurikulum ada tak brape baek.Tak semestinye sukan ini,banyak lagi yang boleyh disertai. "Majulah Sukan untuk Negara Anda".haha iklan daripada Majlis Sukan Malaysia..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan